وبلاگ پزشکی و سلامتی

خواص مواد غذایی و تناسب اندام

وبلاگ پزشکی و سلامتی

خواص مواد غذایی و تناسب اندام

  • ۰
  • ۰

تمام سبزیجات و صیفی جات پر از خاصیتها بی شمار و فراوان هستند که در صورت شناخت خواص آنها می توان از کاربرد دارویی آنها نیز بهره برد. خواص ترب سفید نیز بسیار است که مادر این باره توضیح می دهیم.

ترب سفید یک گیاه یک ساله است که برگهای پهنی با جنس و طعم برگ تربچه دارد. طعم تند ترب بخاطر ماده ای به نام سینول که در آن وجود دارد می باشد. از نظر طب سنتی طبیعت ترب سفید گرم و خشک است. برای آشنایی با خواص ترب سفید تا پایان همراه ما باشید.

خواص ترب سفید: ترب سفید اشتها را باز می کند. از خواص ترب سفید, تقویت دستگاه گوارش است. ترب سفید به هضم غذا کمک می کند. از دیگر خواص ترب سفید کمک به دفع سنگ کلیه و مجاری ادراری و مثانه است. ترب سفید موجب فعالیت کلیه و افزایش ادرار می باشد. آب ساقه ترب سفید در رفع برونشیت, تنگی نفس, سرفه های خلط دار مفید است. از ترکیب آب ترب سفید با عسل برای درمان سیاه سرفه استفاده می شود. ترب سفید سبب تقویت پوست و رویش موهای سر می شود. درمان نقرس و روماتیسم از دیگر خواص ترب سفید است. از آب برگ ترب سفید برای تقویت چشم استفاده می شود. جوشانده ریشه ترب در تقویت بدن تاثیر گذار است. اگر دچار سرمازدگی شده اید, ترب را در آب بجوشانید و اجازه دهید تا این جوشانده ولرم شود و بعد همان قسمتی از بدن که سرما زده شده است را چند بار در روز در آن بگذارید تا این مشکل برطرف شود. برای درمان زخم های بدن با ترب سفید و عسل ضماد درست کنید و روی زخم بگذارید. تخم ترب سفید در مداوای بیماری کبدی مثمر ثمر است. اگر دو تا سه گرم تخم ترب سفید استفاده کنید فضولات کبد را دفع می کند. پنج گرم تخم ترب سفید را مثل تخم شربتی در شربت بریزید و بعد از غذا میل کنید, این امر موجب هضم راحت غذا و تسکین درد مفاصل و سیاتیک می شود. اگر دچار نیش زدگی عقرب و مار شدید در همان محل تخم ترب سفید بگذارید تا نیش را بیرون بکشد. تخم ترب سفید قاعده آور و ادرار آور است.

و از مضرات ترب سفید بدانید که استفاده و مصرف زیاد این گیاه باعث پیچش دل می شود و برای دندان و گلو مضر است.

 

خواص ترب سفید

خواص ترب سفید

  • ۹۶/۰۹/۰۶
  • ehsaniran

خواص ترب سفید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی