وبلاگ پزشکی و سلامتی

خواص مواد غذایی و تناسب اندام

وبلاگ پزشکی و سلامتی

خواص مواد غذایی و تناسب اندام

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تخم شربتی

تخم شربتی از دانه های گیاهی از خانواده نعناعیان به دست می آید و از مقوی ترین دانه های گیاهی می باشد. زمانی که تخم شربتی را در آب بریزید لعاب می اندازد و به صورت دانه های ژله ای شکل می شود که برای رفع عطش بسیار مناسب است.

از نام های دیگر تخم شربتی در نقاط مختلف کشورمان می توان به نام های ( تره خراسانی ، اوقیمن ، حوک ، بادروج ، بورنگ ، صریرا و بادروج ابیض ) اشاره کرد. خواص تخم شربتی بسیار زیاد هستند.

 

 

لاغری با تخم شربتی

برای کم کردن وزن خود بدون اینکه احساس گرسنگی کنید می توانید از محلول تخم شربتی و آب استفاده نمایید. دانه های تخم شربتی در آب به صورت گلوگه های ژله ای در می آیند و حاوی مواد مغذی و کلری بالایی هستند.به همین جهت بعد از مصرف این محلول شما احساس سیری می کنید و تقریبا بدن شما احساس ضعف نمی کند. همین امر باعث می شود تا میلی به غذا نداشته باشید و وزن کم کنید. به جای استفاده از مواد مضرر ، تخم شربتی را امتحان کنید.

بهبود بیمار های تنفسی

از دیگر فواید تخم شربتی می توان به این مورد اشاره کرد که می تواند برخی بیماری های تنفسی را درمان کند. برای اینکار باید تخم شربتی را با مقداری زنجبیل و عسل مخلوط کنید.

به وسلیه این مخلوط می توان به بهبود بیماری هایی همچون سرفه ، آسم ، سرماخوردگی ، برونشیت و آنفولانزا کمک کرد. البته برای استفاده از این مخلوط حتما با پزشک متخصص مشورت کنید چون شرایط همه بیماران شبیه به هم نیست.


بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد تخم شربتی

  • ehsaniran
  • ۰
  • ۰

طی همه گیری بیماری کووید-19، کروناویرویس جدید کارشناسان سلامت را با سورپرایزهای ترسناکی مواجه کرده است. آنچه که در ابتدا یک ویروس تنفسی به نظر می رسید، اکنون بیشتر شبیه مهاجمی است که به قسمت های مختلف بدن حمله می کند. همچنین، به نظر می رسد افرادی که به این بیماری مبتلا شده و بهبود می یابند، فقط چند ماه در برابر آن مصونیت دارند. در برخی موارد نیز اگرچه بیماران بر ویروس غلبه کرده اما همچنان با احساس بیماری و اغلب ناتوانی مواجه هستند.




اخیرا طی گزارشی در نشریه وال استریت ژورنال به شرایط مردی سنگاپوری اشاره شد که در فصل بهار به کووید-19 مبتلا شده و پس از گذشت بیش از شش ماه همچنان با علائم این بیماری مانند

رایج‌ترین علائم بلند مدت کووید-۱۹

 


بیشتر بخوانید: رایج‌ترین علائم بلند مدت کووید-۱۹

  • ehsaniran
  • ۰
  • ۰



برای درمان انواع چاقی و خصوصا چاقی موضعی یک از راه های در دسترس، استفاده از دستگاه های لاغری می باشد. باید بخاطر داشته باشید که داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش مدوام می تواند شما را برای استفاده از این دستگاه های لاغری بی نیاز کند. اما در این مقاله به معرفی انواع دستگاه های لاغری می پردازیم تا شما بدانید که خدمات لاغری در کلینیک ها به چه صورت ارائه می شوند.

دستگاه لاغری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از اینکه دستگاه‌ های لاغری را معرفی کنیم، ابتدا باید تعریف مشخصی از دستگاه کمک لاغری داشته باشیم. همانطور که از نام این دسته دستگاه ‌ها پیدا است، آنها به کاهش وزن افراد ...

معرفی انواع دستگاه لاغری و کاربرد آن ها در درمان چاقی

 


بیشتر بخوانید: معرفی انواع دستگاه لاغری

  • ehsaniran