وبلاگ پزشکی و سلامتی

خواص مواد غذایی و تناسب اندام

وبلاگ پزشکی و سلامتی

خواص مواد غذایی و تناسب اندام

  • ۰
  • ۰
   نکاتی جالب درباره مو ها

پس شاید پاسخ، خیلی نزدیک تر از آن باشد که فکر می کنید. این تست را امتحان کنید.

تعدادی از رشته های تمیز از موهایتان را در یک لیوان آب قرار دهید. اگر شناور ماندند موهای شما در شرایط خوبی قرار دارند و اگر در آب ته نشین شدند، شما موهایی با بافت متخلخلی دارید.

دلیل ته نشین شدن موها این است که آب می تواند به داخل پوشش مو وارد شود و منجر به فر شدن موها و همچنین تغییر رنگ و محو شدن رنگ آن ها شود(مولکول های رنگ با سرعت بیشتری از رشته های متخلخل محو می شوند).

برای مقابله با این مشکل از یک ماسک هفتگی مرطوب کننده چرب و یا روغن زیتون استفاده کنید که لایه های بیرونی موهای شما را تقویت و صاف نگه می دارد.

 

آیا میخواهید بدانید مدل مو کوتاه به فرم صورت شما می آید؟

 مدل مو کوتاه بیشتر به صورتم می آید یا بلند؟

مدل مو یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی خانم ها است. اگر شما هم در انتخاب مدل مو یتان شک دارید بهتر است این ترفند را امتحان کنید. با این ترفند متوجه می شوید مو کوتاه به صورت تان می آید یا موی بلند.

ترفندی برای تشخیص دادن مدل مو

هر خانمی در زندگی اش برای یک بار هم که شده این سوال برایش پیش می آد که آیا با موی کوتاه قشنگ می شود یانه؟ البته معمولا خانم ها از این که بخواهند موهای بلند و قشنگشان را کوتاه کنند کمی می ترسند چون اگر بهشان نیاید باید ماه ها منتظر بلند شدن موهای شان بمانند.

در این مقاله با یک روش ساده می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه تشخیص بدهید موهای کوتاه به شما می آید یا نه. این روش قانون ۲٫۲۵ نامیده شده که توسط جان فریدا ” John Frieda” آرایشگر و صاحب برند جان فریدا آن را کشف کرده است. برای این که تشخیص بدهید موی کوتاه به صورت تان می آید یا نه تنها به یک مداد و یک خط احتیاج دارید.

برای امتحان کردن این فرمول مراحل زیر را انجام دهید

مدل مو کوتاه یا بلند؟

یک عدد مداد زیر چانه قرار بدهید. سپس یک خط کش به صورت عمودی زیر گوش قرار دهید تا زاویه ۹۰ درجه درست شود.

خط کش را از زیر نرمه گوش تا مداد اندازه گیری کنید. اگر اندازه به دست آمده کمتر از ۲٫۲۵ اینچ (۵٫۵ سانتیمتر) باشد پس موی کوتاه برای صورت شما مناسب است. اما اگه اندازه به دست آمده بیشتر از این مقدار باشد فقط موهای بلند می تواند به صورت تان جذابیت و زیبایی دهد.

بیایید این قانون رو روی صورت میشل ویلیامز و لیو تایلر بررسی کنیم.

مدل مو کوتاه بهتر است یا بلند؟

همینطور که توی عکس مشاهده می کنید موی کوتاه به صورت میشل خیلی می آید در حالی که صورت لیو فقط با موی بلند زیباست.

همه آرایشگرها و متخصصان زیبایی این روش رو قابل اعتماد می دانند و تایید کردند. پس اگر در این فکر هستید که موهایتان را کوتاه کنید اما نمی دانید که به صورت شما می آید یا نه، یک مداد و خط کش بردارید و تناسب صورت تان را اندازه گیری کنید یا این که این اصول و قانون ها را فراموش کنید و هر کاری که خوشحال تان می کنئد انجام بدید.

۱۱ مورد جالب در مورد مو که بهتر است بدانید در مورد ریزش مو نگه داری مو رشد موها در فصل های بهار پاییز چگونه است تغییرات ظاهری مو یا تعداد میانگین مو در بدن انسان ها این ۱۱۱ مورد جالب را دنبال کنید

۱) هر روز حدود یکصد تار موی سر بصورت طبیعی ریخته و تقریباً به همین تعداد وارد مرحله رشد می گردند. این موها معمولاً بصورت تعداد کمی مو در خلل و فرج شانه و برس و یا در زمان حمام گرفتن مشاهده می شوند. وقتی که تعداد این موها زیاد شوند غیر عادی تلقی شده و بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

۲) در بهار و پاییز تعداد موهایی که بصورت طبیعی می ریزند مقداری افزایش پیدا کرده که اشکالی ندارد.

۳) رشد موی سر انسان حدود ۵/۱ – ۱ سانتیمتر در ماه است. سرعت رشد مو در خانم ها، در طول شب و در مقطع سنی ۳۰- ۱۵ سالگی سریعتر از آقایان ،در طول روز و در سنین بالاتر است.

۴) فولیکول های مو قبل از تولد انسان (در اواخر ماه سوم زندگی داخل رحمی) ایجاد می شوند و لذا تعداد موهای سر پس از تولد افزایش پیدا نمی کند به عبارت دیگر پس از تولد موی جدید بوجود نمی آید.

۵) تعداد فولیکول های موی سر در زمان بلوغ ۲۰۰- ۱۰۰ عدد در هر سانتیمتر مربع (یعنی حدود یکصد هزار تار مو در پوست سر) می باشد. با پیر شدن و افزایش سن ضمن آنکه ریزش مو بصورت نرمال وجود دارد، بتدریج روند رشد موها کندتر شده و وضعیتی پیش می آید که هر کدام از موهای از دست رفته با یک تار موی جدید جایگزین نمی شود و به این ترتیب افراد مسن بتدریج دچارکم پشتی موی سر می شوند. این وضعیت طبیعی تلقی شده و بیماری نیست و لذا کاری برای آن نمی توان انجام داد.

۶) تعداد تقریبی موهای بدن انسان پنج میلیون عدد است.

۷) استحکام مو بسیار زیاد است بطوری که مجموعه موهای سر می توانند وزنی تا چندین تن را تحمل نمایند.

۸) مو دارای خاصیت ارتجاعی است و می توان تا حد معینی بدون اینکه پاره شود آنرا کشید. اگر مو را خیس کنیم خاصیت ارتجاعی آن افزایش پیدامی کند. در هنگام خشکی هوا طول تار مو کاهش یافته و در صورت ایجاد رطوبت بر طول آن افزوده می گردد. از این خاصیت مو در ساخت رطوبت سنج استفاده می شود. در هوای مرطوب مو به مقدار قابل ملاحظه ای (تا ۲۵ درصد) متورم می گردد.

۹) مو تقریباً فساد ناپذیر بوده و قرن ها در مقابل پوسیدگی مقاومت می کند. مو در مقابل اسیدها بسیار مقاوم بوده ولی مقاومت ناچیزی در برابر مواد قلیایی مانند آمونیاک دارد.

۱۰) مو با مالش تولید الکتریسیته ساکن کرده (خصوصاً اگر خشک باشد) و از سوی دیگر قابلیت ذخیره سازی الکتریسیته را هم دارد. چون الکتریسیته برای سلامت مو مضر است لذا بایستی با هر وسیله ممکن از تولیدآن در مو جلوگیری کرد.

۱۱) مو به سادگی مشتعل می شود.

درباره مو نکات جالبی وجود دارد که ممکن است تا به حال نشنیده باشید . در ادامه ۶ نکته ی طلایی را درباره مو بیان می کنیم …

نکاتی جالب درباره مو ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی